Monday, December 20, 2010

Pandai Masak Ke Aku?

Jawapannya adalah TIDAK!

Ini adalah realiti ye! Aku memang tak tahu memasak. Oleh kerana sejak dari kecik dulu aku langsung tak berminat dengan masak-memasak ni, jadinya sampai sekaranglah aku masih tak minat nak memasak. 'Takkan tak tau langsung?' ishh.. tidaklah sampai macam gitu!. kalau setakat yang ade perencah yang instant2 tu memang tak jadi hal lah. Macam nasi goreng instant ke, bihun instant ke. :)
Share:

Saturday, December 11, 2010

Pernah Pegang Haiwan Berbisa?

Assalamualaikum,

Dalam hidup kita selama ini, agaknya berapa kali kita pernah berpeluang terserempak atau bertemu dengan mana-mana binatang liar @ buas atau binatang berbisa? Contohnya seperti harimau ke, beruang ke, ular tedung ke, babi hutan ke, gajah ke. Hehehehe.. yang babi hutan tu kot-kot ramai dah selalu sangat jumpa rasanya!.

Aku ada terjumpa dengan satu haiwan berbisa kat area ofis baru-baru ini. Yang specialnya kali ini aku dapat tangkapnya hidup-hidup dan mengenalinya dengan lebih rapat (hahahaha... macam berkenalan pulak)  sebelum aku lepaskan kembali ke kawasan hutan yang berhampiran. Nasihat, jangan lakukan perkara ini tanpa kemahiran yang secukupnya!

Share: