Tuesday, December 18, 2012

Senarai Litar dan Pelumba MotoGP 2013

Entri yang lepas berkisar pasal pelumba nombor 63 iaitu Zulfahmi yang bersaing dalam Moto GP kategori Moto3, dan harap-harap nasib baiknya tahun ini terus menerus sampai tahun depan.

Kali ini, kalendar rasmi perlumbaan MotoGP untuk tahun 2013 sudah pun dikeluarkan oleh pihak pengelola kejohanan iaitu FIM.

Untuk tahun 2013, jumlah litar yang akan digunakan adalah sebanyak 18 litar dan ianya masih sama seperti yang dijalankan pada tahun ini. 

Pelumba MotoGP tempatan bolehlah menabung mulai sekarang jika nak tengok MotoGP di Sepang nanti, sebabnya jadual perlumbaan adalah pada 13 Oktober 2013. Banyak masa lagi, jadi simpan duit mulai sekarang.


Share:

Thursday, December 6, 2012

Sokonglah anak tempatan di Sirkit Motogp

Dalam tahun ni aku dapati nama Zulfahmi Khairuddin ni naik memuncak dek kerana kemenangannya di tempat kedua dalam kategori Moto3 semasa Grand Prix Motogp di Malaysia yang lepas. Sebelum tu takde siapa pun sibuk nak cerita pasal dia ni.



Aku bangga kerana dia ni rakyat Malaysia yang berbangsa melayu. Umurnya pun baru 21 tahun. Berapa ramai sangatlah anak tempatan yang boleh berjaya di dalam sukan permotoran peringkat antarabangsa macam dia ni. Yang merempit tu lain cerita, cerita mat rempit tak layak masuk blog aku ni.

Dapat tempat ke-3 di Sirkit Valencia

Dalam sejuta pun mungkin baru ada satu.
Share:

Sunday, December 2, 2012

Waktu untuk naikkan prestasi kerja

Memang sudah jadi adat di Malaysia ini, kebanyakan kakitangan kerajaan akan mula menjadi sibuk apabila masuk waktu hujung-hujung tahun macam sekarang ni. Bukannya mereka ni tak sibuk sebelum ni, cuma mungkin sebelum ni kesibukan mereka bekerja tidak dipandang orang. Sebab apa?

Tapi kali ini aku yakin mereka semua pasti mahu kesibukan mereka ini dipandang orang termasuklah aku  sendiri kerana pada kefahaman diorang ni 'sibuk = rajin' dan 'rajin = prestasi bagus'.


Share: