Thursday, November 14, 2013

Umpan lolipop - pesanan khidmat masyarakat

Semasa menjadi chef Biskut Oreo
Aku tertarik dengan sebuah video khidmat masyarakat di YouTube yang di tumpukan khas untuk mak bapak yang selalu bawak anak kecik ke pasaraya. 

Mesej yang hendak disampaikan memang mudah iaitu 'Leka seketika, menyesal selamanya'. Kalau malas nak tengok pun tak apa, aku boleh bagi sinopsis.

"Seorang lelaki diberikan sejumlah lolipop untuk diberikan kepada anak-anak kecik yang dibiarkan tanpa pengawasan mak -bapak diorang. Bukan dengan tujuan yang tak baik, tapi sebagai pengajaran kepada mak bapak diorang supaya jangan leka dengan anak kecil ini."


Walaupun ada jugak orang yang suka-suka cakap lakonan dalam video ini 'fake', tapi situasi sebegini adalah hakikat yang selalu berlaku. 

Takkanlah kita nak tunggu anak dah kena culik baru nak ambil iktibar. 

Peace.
Share: